2 comments

Viator doesn't run the tours themselves.

Related: Viator - No communication for a tour cancellation and still awaiting refund

We got to the Barcelona office of the local tour operator. They told us that they forgot about the "confirmed" tour that my whole family was supposed to join.

There was really nothing we could do. Nothing! I was thinking that Viator was recommended by my AAA agent that it should be really good. And knowing that it is a big city as Barcelona that it was a no brainer. They must have local operators that are dependable. Wrong.

What a waste of time and effort. They wasted our day in Barcelona.

Btw, I am still chasing Viator with regards to my refund. Even though I have a copy of the email sent by the tour operator cc'd Viator that they screwed up and to please issue a refund to me.

Viator is denying that there was an email sent by the local operator in Barcelona.

Okay, here is the operator's name ExploreCatalunya.com.

If you want a copy of the email from explorecatalunya.com just email me. The local operator acknowledged the problem but totally ignored following up the refund. Another mistake.

Review about: Ignored Tour.

Review #413624 is a subjective opinion of a user.

PRODUCT OR SERVICE Viator Tour Booking
Reason of Review / Monetary Loss Not specified / $267
Preferred solution Not specified

Had an Experience with Viator?

Write a review

Comments

Comment as anonymous or
Terms of Service
Post Comment
Cancel
ViatorSocialTeam
#714903
Viator Verified Representative

Hello Kiko,

We are glad to hear that you received your refund, and we apologize for any inconvenience you may have experienced. Unfortunately, for our records, we sometimes do need to request to receive the messages directly from our tour operators approving the refund. This may occasionally cause delays.

We do hope you otherwise had an excellent time in Barcelona, and wish you Happy Travels.

All the Best,

Loryanna M.

Viator Social Support

kiko2013

UPDATE: VIATOR refunded our money. The point here is missed opportunity. We went through all the planning, money, effort and the the whole expection. When do we visit Barcelona again to see Montserrat?

The local tour operator should have called another local operator that does tour to Montserrat. We begged them to do this. But they had no connections/relationship with other tour operators. Usually, local tour operators help each other in these cases.

Barcelona is a beautiful city with lots of friendly people. That I will remember.

You May Also Like

Trafalgar Tours - 14 days in Egypt Trafalgar Tours "this was an absolutely wonderful trip... everything was great and everyone was great.. we all felt safe and our tour guide Adel Rafat made sure that everyone was helped with..." Read more Viator - First-time Indoor Skydiving Experience In Dubai Event Ticket Review Viator "I did booking for IFLYy in dubai via viator on 21 april 2౦17 and was asked to pay 47£.On clicking yes i was told that booking confirmed but when i..." Read more Trafalgar Tours - Loved our Best of Ireland 2016 Tour Trafalgar Tours "My cousin and I took this trip of a lifetime in September 2016 after years of dreaming and planning. It was everything we had hoped and more. I..." Read more Flydubai sucks! Avoid these airlines!!! Flydubai "These horrible airlines ruined my vacation! I was travelling from Kyiv, Ukraine to Sri Lanka with my family: my husband and 8 years old daughter. We booked the trip including..." Read more Rhinoshield cases are defective junk Rhinoshield "Not only are the cases defective junk when they don't arrive broken they don't work effectively and are made like complete junk. The bumper cases are loose and flimsy and..." Read more DON'T WASTE YOUR MONEY ON ROCA LABS & DON KARL JURAVIN Roca Labs "Roca labs and it's owner continue to spew out craziness and are still selling BOGUS weight loss products that have been proven by the government and Juravin's own admission; not..." Read more Kixeye - Please Forgive me Unbannd My Account Kixeye "Dear Kixeye, I am writing with request to appeal my banned Account in War Commander ( User ID 33155521 ). I would like to inform you that I find your..." Read more Musicians Friend - Don't buy a use item from them Musicians Friend "This was suppose to be a slightly use guitar with pic marks...i live in Canada so I have to pay a additional 67$ to get the guitar from the Canadian..." Read more